köksfix

Alla ni som känner mig vet hur länge jag har irriterat mig på köksskåpen ovanför kylen.. När vi flyttade in var det en kyl och sval och en frys brevid såhär..

Bild från förra ägaren. (ovan)

 

Vi ville ha kyl/frys men den var större och vi fick såga lite för att det skulle passa. (nedan)

 

 

Efter att ha bott här i två år och vi har fixat och trixat lite överallt men inte detta skåp för jag har som inte riktigt vetat hur jag ska ta tag i det. I veckan fick jag nog och när Mli erbjöd mig att ta en överbliven täcksida från deras kök tog jag fram sticksågen, lite brädor, skruv, spackel och färg för att göra ett försök att få det lite snyggare.

 


Så här blev det till slut. Måste säga att jag är ganska nöjd. Lite synd att inte täcksidan nådde ända ner till golvet men det får duga. Sen är det jäkligt surt att vi förmodligen har kastat bort luckan ovanför kylen. Får bygga en ny. :(

Tittar man noga så ser man att jag har skrapat lite på luckan till vänster om frysen.. jo.. jag har börjat med ett nytt projekt. Luckorna ska bli vita.. :P

Kommentarer
Mli säger:

Blir ju skitbra. Såg de verkligen ut sådär? haha

Förresten jag ser ju brunhårig ut på fotot, lite kul :)

2011-01-22 | 21:57:49
Bloggadress: http://crazyhappy.blogg.se/
Anette säger:

Du skulle inte sagt att den inte nådde hela vägen ner, nu såg man ju de :)

2011-01-23 | 08:37:06
Bloggadress: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback