hallen

När vi flyttade in var ju hallen furufärgad. Inte så charmigt om ni frågar mig. Vi bestämde rätt snabbt att så kan vi inte ha det. Typ redan innan vi flyttade in. Sen spenderade Peder en massa tid med att måla.



Så här såg det ut när vi flyttade in.



I våras lyckades vi äntligen bestämma oss för viken dörr vi skulle ha. Tanken var att vi skulle byta dörren ner till källaren mot en vit men det har som inte blivit av. Igår kom jag på att jag skulle måla dörren istället.





Sagt och gjort. Fram med målarburken och verktygslådan. Stötte dock på ett litet problem när jag skulle börja måla. Sprinten man tar bort för att få lös handtaget satt som i H-vete! Men jag hade bestämt mig för att jag skulle måla dörren så jag började genast fundera ut en lösning. Lösningen blev.. järnsågen. Jag sågade lös handtaget och målade dörren. Idag när alla fyra varven var klara så skulle Peder vara snäll och sätta dit nya handtaget. Kan säga att han inte såg överförtjust ut när han såg min smarta lösning. Men snäll som han är så bet han ihop och fixade det. :) Nu börjar det närma sig klart nere i hallen. Saknas bara lite lister. Som vanligt... :P Och nu när jag ser bilderna.. vi ska även byta golvet.

Ps: han verkar inte så arg för jag får då sova med han i sängen. ;)

Ps 2: sista listen i datarummet är målad klart och uppsatt nu! *stolt*

Kommentarer
Lovisa säger:

hihih nått som jag lätt hade kunnat gjort oxå hihi

2010-09-12 | 03:27:44
Bloggadress: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
mamma säger:

Stackars Peder. Börjar han inse vad han har gett sig in på?;)

2010-09-13 | 21:44:55
Bloggadress: http://[email protected]
mamma säger:

Pappa hälsar att den är konisk så man ska slå ut den rätt väg. Då är det lättare, men det gick säkert bra på ditt sätt också. haha

2010-09-13 | 21:49:21
Bloggadress: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback