matvägran

Idag och igår har vi vuxna (?) och näst yngsta sonen haft maktuppgörelse. Igår var det varmkorven till middag som tog läänge att äta. Idag hade Peder gjort pizza. Eftersom Oskar är sjukt petig med vad han äter så passade det inte med skinka, inte bacon, inte champinjoner. Han satt vid matbordet från klockan sex till klockan åtta. Kvart i åtta sa jag att han hade valet att äta maten innan klockan var åtta och få kakan han var lovad efter maten eller att gå i säng utan både mat och kaka. Klockan blev åtta och jag bar upp han skrikande till sin säng. Får se imorrn hur lång tid det tar att äta. :)



Igår var det en betydligt gladare Oskar. ♥



Idag har jag tapetserat mattes hall. Det blev kanonbra. Kastar in en bild på kakan Oskar skulle få. Tyvärr blev det ingen kaka. Men mamma, som hade ätit upp maten fick kaffe och kaka! Sjuuukt goda "Peder special" -en modifierad snickerskaka. :)

Kommentarer
Cia säger:

Barnen brukar lära sig efter nån dag och då äter de glatt sin mat. :)

2010-11-03 | 21:47:56
Anette säger:

De kommer en ljusning ska du se,Lucas fick ju för sig att han hade valmöjligheter vid matbordet :) tog fyra dagar å en somning över mattallriken innan han gav med sig. De svåra e ju att veta vilken metod man ska försöka me, jag e som inte så pigg på att måsta "leka i dom" maten vid varje mål, så de blev den hårda men rättvisa varianten här me. Håll ut! Kram

2010-11-03 | 22:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback