bläää

Idag går det tungt.. jag har sovit jättedåligt i natt. Legat och snurrat mest hela natten. Halv tio messade Maria och ville bjuda på fika så jag masade mig dit. Där blev jag inte långvarig... mådde bajs så jag gick hem och la mig på soffan istället. Nu har jag sovit på soffan några timmar och duschat så nu känner jag mig lite fräschare men jag är så trött! Jag önskar att jag kunde njuta av att vara gravid. Det finns trots allt dom som inte kan bli gravida. Men det går som inte så bra för mig som är van att kunna röra mig obehindrat och som brukar kunna andas utan att det tar emot. Revben som ömmar och sömnbrist... för mig är det inte ett dugg glamoröst att vara gravid. Jag gör det endast för att jag vet vad jag får i slutändan och det här barnet (och även mina tre korvar jag redan har) är värt varenda minut av lidande även om jag klagar mycket. Och jag vet ju av erfarenhet att när barnet är fött så kommer min kropp att återgå till det normala. Jag tycker att själva graviditeten är värre än att föda. Dom flesta säger att jag är dum som längtar efter födseln men jag har hellre jätteont en kortare stund än att vara mer eller mindre invalid i nio månader.

Man ska inte klaga för man har det egentligen jäkligt bra men det är svårt att låta bli när man är mitt uppe i det. Det är väl egentligen angenäma plågor.. (försöker jag intala mig...)

Kommentarer
Siri säger:

Aj då! Blir nog bättre snart ;)

2009-11-23 | 19:05:58
Bloggadress: http://inredmera.blogg.se/
maria säger:

Snart är det över och då får du int sova ändå ;-)

Kramen på dig hoppas du får en bättre natt i natt!!

2009-11-23 | 19:32:37
Cissi säger:

Haha, nä, man glömmer som bort sig själv ;)

2009-11-23 | 22:13:55
Bloggadress: http://lillohman.blogg.se/
Frida säger:

Du har all rätt att klaga så mycket du bara vill! Man har den rätten som gravid, oavsett vilket nummer i ordningen man är på! Man kan få klaga när som helst ändå.. det gör jag som oftast på min blogg med.. =) Kram och hoppas att du snart ska få må bättre! Förresten måste jag också säga att förlossningen inte är så illa. Med Alex var jag i aktiv fas i 45 minuter o kom ut efter två krystningar, så, det är kanon i jämförelse med de smärtor man har under graviditeten! Ta hand om dig!

2009-11-23 | 22:56:23
Bloggadress: http://familjencrowley.blogspot.se
mamma säger:

Synd att du ska må så illa. Det är verkligen inte roligt. Och ändå är du inte den som klagar i onödan. Det enda som känns bra är att man vet att det tar slut någon gång:)

2009-11-23 | 23:46:30
Mli säger:

Låter ju jobbigt, bara att bita ihop och stå ut. Sluta gnälla!



Nää jag bara skojar :) Måste vara jättejobbigt, kan inte ens tänka mig! Men nu är det ju snart färdigjäst där inne och då får du ju din fina lilla bebis :) Får komma över och ge dig lite massage någon dag så kanske de känns bättre en liten stund i alla fall. :)

2009-11-24 | 06:31:04
Bloggadress: http://crazyhappy.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger:

Huvva, lider med dig, själv mår jag ju toppen förutom ont i ryggen å grymt trött, så jag njuter, måste vara trist att få lida som du gör, men tur att du vet vad som väntar å ändå är beredd att gå igenom det, och i ärlighetens namn längtar jag med till den djävulskt onda förlossningen, hur konstigt det än kan låta... hade gärna haft babyn här redan nuuuu! Kram kram hoppas denna dag blir liite bättre iaf!

2009-11-24 | 10:55:02
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback