bakdag

Idag har vi haft bakdag. Momme kom hit och hjälpte oss. Även Mli förärade oss med sitt sällskap. Barnen fick baka chokladkakor av mördeg. Dom var riktigt duktiga. Även om hälften av all deg hamnade ogräddade i deras små magar så blev det en hel plåt med små söta kakor dekorerade med strössel.

Det var lite varierande storlek på kakorna men vad gör det? Dom var kanongoda!


Själv passade jag på att vara lite huslig medan mamma och pappa var här och kokade köttsoppa. Jag bakade bröd. Tyvärr så hann ju då inte brödet bli riktigt klart till att köttsoppan var klar men Krister som kom sen fick iaf bröd till sin mat. =)

Nu har jag sett senaste arga snickaren. Det är ganska bra för mig att se nu för jag har en tendens att börja starkt, sen när det blir svårt eller tråkigt så hittar jag på nåt nytt att göra. Har dyrt och heligt lovat mig själv att jag inte ska börja med nåt annat projekt här hemma innan jag har gjort boaseringen KLAR! Det är faktiskt ganska svårt för det kliar i fingrarna att börja med andra saker och nu när jag har barnen så känns det liite knivigt att måla köket.. vet inte varför men det är bara en känsla jag har. =P

Dags att sussa. Imorrn bär det av på äventyr. Piteå och nimbys är målet. Pussar och kramar! =)

Kommentarer
Daniel säger:

Ni slår väl dem? Inte sant? PÅ DEM BARA PÅ!!!

2009-03-02 | 22:55:01
Bloggadress: http://danyf.blogg.se/
Therese - Lurans blogg säger:

Bra tips!!! :-) Men det förutsätter kontaktplast, skrivare med fyllda patroner, insatsen att klippa ut... latmasken i mig betalar gladeligen 49 föra tt slippa detta flinar Men det kalrt vill man verkligen ha ett unikt, eget ord eller fras så är det super. Ska lägga det i min bank för kommande pyssel!

2009-03-03 | 19:20:53
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback