farmordag

Blev en  riktigt trevlig dag med farmoran idag. Blev som förutspått en heldag. Började med att vi åkte till optikern vi elva. Lämnade in glasögonen som skulle bytas glas i. Det skulle ta ungefär två timmar att fixa. Då gick vi på viktoria och käkade.



Bilden är tagen på Viktoria (snodd av Mia): Jag ser ut som ett miffo. Med två sönderklösta finnar på kinden. Måste verkligen sluta äta godis! Jag ser ut som ett pizzaface just nu, så tack Maria för att du lägger ut så vackra bilder på mig!

Iaf.. sen hade vi drygt en timma till att slå ihjäl. Farmor ville ha nya "pöttarn". På svenska översatt till örhängen. Hittade ett par som jag tyckte var helt okej för en dam i 87-års åldern. Tyvärr så hade hon inga glasögon på sig så hon såg inget men hon skulle promt ha nya så det var bara att handla och hoppas på det bästa. Sen gick vi vidare och kikade på gardiner. Oxå utan glasögon så även där fick mitt omdöme råda. Tack och lov fick hon igen glasögonen innan vi gick på gordons i jakt på en ny sommarjacka till henne. Hon hittade en riktigt fin jacka och en kofta så summa summarum så har jag låtit henne bränna halva sin pension på tre timmar. Hoppas tanten har råd att käka resten av månaden.. annars får jag väl lov att se till att hon äter.. =D

Väl hemma så ville hon bjuda oss på mat. Sagt och gjort. Hon lagade mat medan jag sydde upp hennes nya gardiner som förresten blev superfina! Tror att det blev en tidig kväll för sötfarmor. =)

Ikväll har jag och anette spinnat. Lånade ett par spinningskor av friskvårds. Jäklar vilken skillnad! Nu längtar jag verkligen till nästa pass. Ska låna nästa pass oxå. Går det lika bra så blir jag nog tvungen att köpa egna skor.. suck. Önskar nästan att jag aldrig testade.. =P

När jag kom hem efter träningen så fick jag ett sms. "kan anette klippa mig ikväll?" Ikväll, tänker jag. Varför denna panik? Då visar det sig att min gulliga lillebror har eldat nå krut och råkat bränna bort halva luggen.. Smart Kim! Nu är han iaf nyklippt. Tack Anette! =)

Godnatt och sov gott

Kommentarer
Lovisa säger:

Hon verkar cool din farmor !!! haha

2009-04-22 | 08:47:34
Bloggadress: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Emma Damm säger:

Hihi, det går göra färgade linnen jag har bara inte börjat med det ännu :-) Vi får se om det kommer längre fram. Ha en fin dag.

2009-04-22 | 10:06:00
Bloggadress: http://emmadamm.blogg.se/
Mli säger:

Nu får du rycka upp dig Åsa :) Inge mer snask. Jag har gått ner 1/2 kg sen jag kom hit :D

2009-04-22 | 15:35:54
Bloggadress: http://crazyhappy.blogg.se/
Loella säger:

Haha, så härlig farmor du har :) Som jag förresten ätit bullar hos en gång. Men det var för längesen, sååå längesen hihi

Hoppas allt går bra annars, med hus å familjen. Kram!

2009-04-22 | 17:08:19
Bloggadress: http://cedlos.blogspot.com
Anonym säger:

Nä verklgien inte man kan ju bli galen på sånna läkare ... skaffa ett annat jobb !!!!



Längtar efter fler farmor berättelser ifrån dig !! hihi

2009-04-23 | 18:18:50
Bloggadress: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Mli säger:

På middag du vet :D

2009-04-23 | 19:17:33
Bloggadress: http://crazyhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback