Barnen

Ligger här i sängen och kan inte sova.. Tänker på mina älskade barn och då for tankarna iväg till underhållet. Vad ska det egentligen täcka? Eftersom att jag personligen inte har många kronor kvar efter att jag betalat pappan till barnen så har jag inte råd att göra nåt kul med dom om inte nån vänlig själ sponsrar mig. Är det bara meningen att pappan till barnen ska kunna ta dom exempelvis på cirkus och jag ska bara vara glad att jag varannan helg får sitta inne i lägenheten med dom? Vad är dealen? Suck..

Kommentarer
Anonym säger:

livet är orättvist ibland. Jag har samma problem med att aldrig kunna göra nånting med barnen. Men har man tur så finns det hjälpande änglar i ens närhet som gör livet lite lättare.

2008-11-10 | 09:29:36
Lovisa säger:

Men fy tusan oxå ... konstiga regler eller hur man nu ska säga det !!

2008-11-10 | 12:57:53
Bloggadress: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Anonym säger:

hejsan har läst din blogg och ursäkta om jag säger detta men du talar ju i mot dig hela tiden. först går du och köper hus, och far sedan och ska shoppa för det, men sen sitter du och beklagar dig över underhållet som fadern får och hur du ska få råd att göra nått med din barn, men allt behöver ju inte kosta och det handlar ju om prioriteringar eller hur! tycker att barnen går före hus, shopping och hockey..bland annat ......

2008-11-10 | 13:19:50
Åsa säger:

Sv: Ja, jag kanske talar mot mig själv. Men vet du vad huset kostar oss i månaden? Vet du vad min sambo betalar och inte betalar? Hur mycket tycker du han har skyldighet att försörja dels mina barn och dels mig? Vet du hur mycker jag shoppade på ikea? Vet du vem som betalade resan?

2008-11-10 | 13:51:31
Bloggadress: http://ostor.blogspot.com
Maria säger:

Stå på dig vännen!!! Visst fattar väl du som skriver ett anonymt inlägg att köpa hus och betala för det eller bo i en lägenhet gör det samma. Du betalar till dig själv med hus. Du får större utrymme så barnen har plats att leka på. Ingen eller nästan ingen vill väl bo i en lägenhet hela livet....visst vill man ha ngt eget! Sen är det ju en fråga om vem som måste betala vad. Ska Åsas sambo måsta betala allt för att alla hennes pengar går åt till att barnens pappa ska få pengar.En fråga...hur mycket pengar lägger du ut på dina barn per månad...skulle vilja säga att det Åsa lägger ut på sina barn är betydligt mer än vad jag lägger ut på mina barn tex...sen får hon aldrig ha dom hos sig..Plus att barnens pappa har hela barnbidraget!!Du kan inte mena att man inte ska kunna leva för man ska spara varenda krona, hur bra mår man då?Öppna inte käften om du inte kan stå för vad du säger...för det gör du inte om du inte skriver vad du heter.

2008-11-10 | 14:01:35
Oops! säger:

Nu har jag ingen aning om nån av er - tre.. men ni har nog mkt fått om bakfoten... alla tre... ni låter som 14isar allihop!! Naiva!! =) skaffa er jobb och försörj er och era barn, gör det ni ha råd med, bo där ni har råd och utgå inte från att nån annan ska försörja er och era barn... vad fan är det här?? 1800-talet?? Eller har ni fastnat i samma fälla som de flesta av våra mödrar och mormödrar har gjort?? Sa ingen när ni skaffade barn att de var ert ansvar och det skulle bli tufft?? trodde ni att det var byta blöjor som var det tuffa??? Hahahaha!

2008-11-10 | 17:25:52
Åsa säger:

Sv: Ja, då var vi där igen. Alla dessa anonyma som säger sig inte känna mig. Det är väldigt lätt att döma när man inte törs skriva vem man är ens. Kan inte låta bli att fundera vem det är som är fjortis med tanke på alla utropstecken, frågetecken och förkortningar. Kom igen när du har vuxit upp och törs säga vem du är.

2008-11-10 | 19:55:32
Bloggadress: http://ostor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback