barn kontra datorer

Nu när alla anonyma läsare verkar vara på hugget så tänkte dra nästa känsliga ämne:

barn ~ dataspel

Frågan är alltså: Hur mycket är lämpligt att en tre, fem och sexåring borde få spela dator? Och vilka spel ska dom få spela? Jag tänker inte berätta vad mina barn spelar för spel för jag vet att vissa inte tycker att spelen mina barn spelar är lämpliga. (Inga dödarspel). Är det okej att en sexåring på en ledig dag spelar dator hela dagen med korta avbrott för mat och toalettbesök? Ska en treåring få spela dator alls? Hur fördelar man tiden bäst mellan dom tre barnen när man bara har en dator som barnen får använda?

Ser fram emot många kloka svar!

Kommentarer
Gunilla säger:

Jag bollar tillbaka, vad tycker du själv? Det är ju vi vuxna som sätter gränser.



2008-10-28 | 18:38:46
Anonym säger:

Varje förälder får sätta sina egna gränser. Jag för min del låter barnen bara spela 1 timma var under helgen och då spel som har rätt ålders märkning på. Förutom krigs, slåss spel för sådana spel får de inte alls spela.

2008-10-28 | 18:45:47
Bloggadress: http://dreamangel.blogg.se/
magdalena säger:

det måste man få bestämma själv som förälder. För mig handlar det mycket om väder och vind. Är det dåligt väder så fine, är det bra väder så åker mina troll ut. Men det är nog mycket hur man som förälder är som person. Kramiz

2008-10-28 | 20:41:56
Bloggadress: http://emme78.wordpress.com
Lillebror! säger:

Låter som jag jue! :O

2008-10-29 | 07:21:43
Bloggadress: http://kimpastompa.blogg.se/
mamma säger:

Det är självklart en bra fråga. Datorn är ju inte dålig i sig. Dom lär sig jättemycket som dom kommer att ha användning för när dom ska ha ett jobb(och även i skolan)men dom behöver ju leka och lära sig umgås med kompisar, och det vet jag att du är väldigt noga med. kram

2008-10-29 | 22:39:33
mamma säger:

Det är självklart en bra fråga. Datorn är ju inte dålig i sig. Dom lär sig jättemycket som dom kommer att ha användning för när dom ska ha ett jobb(och även i skolan)men dom behöver ju leka och lära sig umgås med kompisar, och det vet jag att du är väldigt noga med. kram

2008-10-29 | 22:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback