Äntligen!



Här har det inte hänt mycket. Har tänkt ta mig i kragen och skriva men senaste dagarna har varit rätt... fulla med bebis. Jo han har ju äntligen kommit nu våran finaste lilla prins. Han är typ goast men han är väldigt kärlekskrank. Vill helst av allt att man ska ha han i famnen hela tiden.

Tänkte jag skulle sammanfatta vem som vann tävlingen.

Momme var närmast på tiden. Han kom den tionde men ingen hade gissat efter henne.

Vikten var Kicki närmast. Hon hade gissat 3750 och facit säger 3720.



Förlossningen gick jättebra! Började med värkar på morgonen. Vid lunch började jag förstå att nu är det dags. Jag och Mli for på solbacken och handlade lite. Drog sen ner på stan och käkade på subway. Då hade jag typ 6 minuter mellan värkarna. For hem och hämtade Anton på dagis. Vid sju hämtade momme och morfar han för att sova hos dom. Såg lite hockey och det var fortfarande typ sju minuter mellan. Tänkte att det kommer nog aldrig nån bebis. Vid niotiden var det fortfarande lika långt mellan men det började kännas betydligt mer. Såg klart hockeyn och sen ringde jag in på förlossningen. Hon sa att vi kunde komma in direkt om jag ville. Väl där strax efter elva slapp vi "ctg-rummet" utan fick ett förlossningsrum på en gång. Riktigt skönt. Då hade det börjat göra ganska ont så jag fick lustgasen på en gång. Skönt! Hon körde en kurva och helt plötsligt var det bara två minuter mellan värkarna och när hon kände så var jag öppen 5-6 cm. Hoppsan. Vid tolv tog hon vattnet och tio i ett började krystvärkarna. 01.01 föddes våran lilla sötnöt helt utan komplikationer. Han var pigg och fin och mamman slapp sy.

Typ så gick det väl till. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback