Dag 01 – Presentera mig själv

Ja.. vem är jag?

Namn: Åsa Maria Katarina Persson. Förhoppningsvis ska väl detta ändras till Marklund inom en snar framtid. :) När jag var liten hatade jag mitt namn för jag visste ingen annan än jag som hette Åsa. Nu när jag har blivit äldre och mognare (?) så har jag blivit kompis med mitt namn och det känns helt okej att presentera sig.

Ålder: Har nått den aktningsvärda åldern av 31 år. 30-årskris? Nää.. jag gjorde bort min kris när jag var 25. DÅ hade jag en grym åldersnoja. Nu vet jag ju att en kvinna bara blir bättre och bättre med åren. ;)

Familj: Har en alldeles underbar familj! Den stora familjen består av Mamma ♥ och pappa ♥. Dom konkurerar om platsen för viktigaste personerna i mitt liv! Mina tre bröder! Love you! Min fina svärmor, Bertil och svärfar! Sen har vi min alldeles egen "lilla" familj! Peder! Mitt livs kärlek. Skulle inte klara mig utan honom! Sist men störst. Mina underbara barn! Edvin, Viktor, Oskar och Anton! Mina finaste fina prinsar! Vad vore livet utan er?! Absolut ingenting! ♥

Gör: Är mammaledig med min yngsta son. Han är snart ett år. Planen är att vara hemma med honom till i höst. Då är det dags för mig att börja jobba. Är för tillfället arbetslös men det ser ganska ljust ut då jag har fått in en fot på ett bra jobb. :) Dagarna fylls med barn och vänner och en liten gnutta städning. Eftermiddagarna åt sambon, tv eller dator. Helgen åt sambo, vänner, familjen.

Intressen: Utöver familjen så gillar jag att sporta. Även om jag inte är speciellt aktiv så gillar jag att utföra de flesta sporter. Älskar att åka skridskor och bollsporter är väl det jag alltid har tyckt om. Inredning och renovering är oxå ett stort intresse och jag önskade att man hade mer pengar till det ändamålet.

Bor: Just nu bor jag med mannen och barnen i ett tegelhus med rum för en massa barn och vänner. Hade dock önskat att vi kunde riva väggen så vi fick ett större kök. Men det kommer! Annars älskar jag vårat fina hus. Innan vi köpte huset har jag bott på många olika adresser. 12 olika ställen har jag bott på. 5 hus och 7 lägenheter. Nu är jag lite less på att flytta faktiskt. :P

Personen Åsa: Som person är jag snäll. Kanske lite för snäll ibland. Sjukt naiv och tror alltid gott om folk vilket jag har lärt mig den hårda vägen att så är inte alltid fallet. Väldigt social! Kan inte sitta still. Har alltid tusen bollar i luften. Har väldigt svårt att göra klart det jag påbörjar. Tankspridd delux och väldigt glömsk. Har ofta borta nycklarna eller börsen. Jag hatar att leta men på nåt konstigt sätt dyker grejerna alltid upp! Har aldrig hittills tappat bort dom utan att det kommit fram förr eller senare.

Utbildning: Grundskola då förstås. Tänkte efter nian att jag skulle bli kock. Det gick ju sådär. Gick ett år hotell och restaurang innan jag fick nåt släpp och hoppade av för att gå tre år naturbruk med inriktning skog i Burträsk. Inte kanske det smartaste draget jag gjort men jag slutade iaf med hyffsade betyg. Har dock inte jobbat i skogen sen studenten. Eller jo, en vecka har jag gasat skotare. För två år sen gick jag en mekutbildning på Lernia. Det var ett av det roligaste jag gjort! Jobbade på rönnskär ett tag som mekaniker innan jag blev gravid och det var det roligaste jobbet jag har haft!

Ja, det var väl pretty much jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback