Daimbitar i långpanna

3 ägg
4 dl socker
1,5 dl vatten
4,5 dl mjöl
3 tsk bakpulver

Smörkräm

150 g smör
2 dl socker
2 st äggulor
1,5 tsk vaniljsocker
2 st dubbeldaim

Vispa ägg och socker poröst, tillsätt övriga ingredienser under omrörning. Häll smeten i en långpanna. Grädda 30 minuter 175 grader. Efter gräddning, nagga kakan.

Smörkräm

Blanda alla ingredienser i en kastrull, bred krämen över kakan medan den är varm. Strö över krossad daim. Skär i bitar när den svalnat.



Anledningen att kakorna ser lite skumma ut tror jag beror på att jag inte strödde på daimen utan jag blandade den direkt i smörkrämen. Liten miss av mig. Men dom blev goda ändå. =)

Kommentarer
Emma säger:

Tack snälla för receptet, sorry att jag inte kunde komma på ditt party!

2009-11-05 | 10:20:22
Bloggadress: http://liljan.blogg.se/
Frida säger:

Hej hej! Jo, allt är bara bra här borta. Chris har precis åkt iväg till Arkansas i en månad, så nu blir det lugnt och stilla. Ha, ha!

Måste säga att jag inte vet om jag ska säga att jag älskar dig eller avskyr dig.. =) Jag gjorde de där rackarns daimkakorna och nu kan jag inte hålla fingrarna från kakburken! Har alltid trott att de var avancerade, så jag har nöjt mig med att äta dem på kalas och sånt. Not no more! Ha, ha!

Du börjar ju närma dig sluttampen nu, ändå. Misstänker att det inte spelar någon roll hur många barn man burit; alltid går det långsamt när det börjar bli tugnt och otympligt? Eller? Kram!

2009-11-07 | 18:56:51
Bloggadress: http://familjencrowley.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback