igelkott

Det blev att fara till farmoran och göra käk. Först for jag och Mli på maxi och handlade sen lagades det fläskfilé med rotsaksgratäng. Det var riktigt gott! Var och handlade med farmoran oxå. Alltid lika mysigt att få lite tid med henne.

När vi kom hem skulle jag plocka in jordgubbar. Det finns mängder. Plockade in alla som var klara igår och ändå fanns det 3 liter att plocka in idag! Hur som helst, när jag hade plockat halva delen av landet så hör jag hur nåt prasslar. Då är det en igelkott som är och äter av jordgubbarna. Direkt slår tanken mig.. hur många konstiga sjukdomar har igelkottar?! Kanske man måste bygga en sarg runt så dom inte kommer sig in i landet. Sen kan man ju ställa en skål med några jordgubbar utanför så kottarna får några. Inte så att jag inte vill att dom ska vara i landet men jag vill inte bli smittad av nåt.. =P

Nån som vet?

Kommentarer
maria säger:

Man brukar juh iaf ha ett nät över jordgubbarna. Men det är kanske mest för att skydda mot fåglar tror jag...:)

2009-07-18 | 09:56:52
Bloggadress: http://cupcake.blogg.se/
Jenny säger:

Nog är du allt bra söt om du ställer ut några jordgubbar i en skål till kottarna, hihi!

Man har ju mest hört talas om att det bor en hel del löss bland piggarna på igelkottarna... kanske nog så äckligt!

2009-07-18 | 23:12:30
Bloggadress: http://trulle83.blogg.se/
Loella säger:

Hihi. Tror inte dom sprider ngr sjukdommar, men dom äter ju upp din "gubbar" :) En sarg m lagom mkt jordgbbar utanför borde bli perfekt! Väntar m spänning på resultatet ;) Härligt att bloggen är på g igen! Hade bäst

2009-07-19 | 00:26:20
Bloggadress: http://cedlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback