Julafton del 2

Julafton for vi som sagt till momme och moffe. Efter vad killarna tyckte var en hel evighet så kom äntligen kusinerna och Kalle började. Grabbarna var ju inte direkt lite imponerade av kalles jul som man själv var när man var liten. Men kalle sågs och sen var det dags för maten. Mormor hade gjort hur mycket god mat som helst! Synd bara att man har en hyresgäst i magen som gör att det inte ryms lika mycket mat som man skulle vilja. Fast det kanske är nog så bra att det inte ryms mer.. =P
Efter maten kom tomten. Och det var inga dåliga klappar tomten kom med.


Viktor fick en låda med skämt artiklar som blev sjukt poppis! Det var hundbajsar, ögon, spyor och diverse annat "äckel". Han fick även lego, bakugan, hörlurar till datorn, gormiti, en eltandborste, en chokladask, ett fodral till ds:et och en del mer.





Dom andra knoddarna fick ungefär samma förutom skämtlådan. Oskar fick istället en egen dator (begad) och Edvin fick en munkjacka.

Alla barnen var jättenöjda med sina klappar men jag tror ändå att jag var nöjdast!


Av Peder fick jag en ny telefon. En Ericsson c901. I love it! ♥


Av mamma och pappa fick jag en vit ergorapido som jag velat ha i evigheter. =)

Sen fick jag knivar, sängkläder, en fm-sändare till telefonen, en tvättmedelsburk, handdukar mm.
Peder fick en multifjärrkontroll till telefonen som gynnar oss hela familjen. Så skönt att slippa ha fyra kontroller. En till tv, en till dvd, en till ljudet, en till mediaspelaren.
Nu måste man bara trycka på en enda knapp för att starta tvn. Underbart!

Det var en glad, om än trött familj som gick isäng på julaftonskvällen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback