renovering av toa del 1

Efter gårdagens missöde så måste jag ju säga att dagen har varit himmelriket! Jag har fått massor gjort! Jag har städat båda toaletterna (den uppe har fått en ordentlig genomgång), gästrummet, städat bort alla kartonger, plockat bort julpyntet som inte ska användas, nekat maria att komma och fika (vilket inte hör till vanligheten) städat i köket, kört en diskmaskin, duschat, dammsugit. Vid det laget var jag gode knäckt kan jag säga. Tur att man är hemma så man kan vila utemellan. Lagom till middag ville Maria att vi skulle komma och äta med dom då hon är gräsänka. Hon bjöd på den mest underbara middagen! Ugnsstekt lax med sås, grönsaker och potatis. Den kvinnan kan laga mat! Det är ett som är säkert! Efter maten for jag och Peder upp på solbacken och inhandlade lite julklappar och diverse annat krimskrams.

När vi kom hem började vi (läs Peder) rengöra toan nere med målartvätt för att vi (läs Åsa) i all hast kom på att vi (läs Peder) ska måla om kaklet innan skötbordet kommer upp på väggen. Dessutom har vi (läs Peder) målat taket så imorrn ska jag försöka täcka det som inte ska bli vitt. Sen ska det spacklas och färgen ska upp. Ska bli riktigt spännande om det går göra en vettig budgetlösning på detta eller om det kommer att bli en stor katastrof av alltihop. Då stänger jag dörren och spikar igen den med ett gäng spikar.... vi har ju trots allt en toa uppe oxå.. vem behöver två? =P



Tror ni att detta spektakel går att rädda?
(Bilden är från hemnet så det är förra ägarens pinaler)



Har ryckt bort fönsterfodren. Blir att sätta vita istället. Och till sommarn (i bästa fall) ska fönstret bli vitt oxå. Det rosa och svarta kaklet är alltså det som ska målas vitt.



Jag kan inte för mitt liv förstå den som färgsatte denna toa. Det är ju gräsligt! =P Hoppas nu att våran plan funkar och att våran budgetlösning ska hålla några år tills vi kaklar om hela skiten. =)



Medan Peder var duktig slog jag in lite paket. Alltid lika kul att göra juklappar till släkt och vänner. Nästan alla paket är inhandlade. Saknas bara mamma och barnen. Men vi har en liten aning om var mamma ska få och barnen kommer nog inte att bli nåt problem. Dom önskar sig ju allt i alla leksakskataloger så det är bara att gå på barnens hus och plocka tills lönen tar slut.. kan ju inte bli fel.. =P

Nu är det natti. ♥

Kommentarer
Johanna säger:

Jag hoppas ni lyckas. För som det ser ut nu blir man ju typ gråtfärdig bara av att itta in på eran toa för att det är så fruktansvärt fula färger =P

2009-12-03 | 00:55:04
Bloggadress: http://codezero.blogg.se/
Frida säger:

Ja, jag kan inte annat än att hålla med om att den som gjorde färgsättningen på eran toa inta kan ha varit annat än blind och kanske även lite för galen. ville för mycket på en och samma gång! De kan med andra ord inte bli sämre, så satsa du på allt du vill göra!

Älskar verkligen din fina byrå! Ser så julmysigt ut!

Kram o god jul!

2009-12-03 | 01:54:09
Bloggadress: http://familjencrowley.blogspot.se
Anette säger:

Ja de e kanske inte den mest genomtänkta färgsättningen jag varit med om, men de blir ju så mycket snyggare när ni fått göra om den :)

2009-12-03 | 08:46:42
Bloggadress: http://monkeymama.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger:

Ha, ha ja... vad tänkte de? Men vår var nog ett strå väre - mintrönt badkar, hadfat, organga golv ohc limgröna våtrumsväggar med tusenskönor på... URK! Det är enda gången jag blivit glad över en vatenskada kan jag säga, för då kunde vi riva ut skiten! Kram

2009-12-03 | 09:15:11
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
pysseliten säger:

Jag skulle behålla det svarta kaklet och sen måla resten vitt svart och vitt är ju kanon fint

Vi håller ju på med vårat badrum just nu har hållt på typ ett halv år snart ;( Men nu börjar det likna något bilder kommer om några dar :)

2009-12-03 | 10:14:16
Bloggadress: http://pysseliten.blogg.se/
Loella säger:

Snyyyyygt... ;)



Kan man måla på kakel?? Ska bli spännande att se hur det blir :) Kram

2009-12-03 | 20:44:37
Bloggadress: http://cedlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback