DAMM

Igår var jag och hjälpte min gamla famor att städa. Hon är så söt min farmor. Dammtorkade och skurade hela huset plus att vi plockade ner alla prydnadssaker och diskade (jag plockade ner och hon diskade). Det var välbehövligt eftersom hon inte törs kliva upp på stolar längre så var det som väntat väldigt dammigt uppe på hyllor hon inte kommer åt. När jag var klar skulle hon ju naturligtvis ge mig pengar. Det känns helt fel att ta emot pengar från henne men hon tar så illa upp om jag inte tar emot dom så det var bara att ta pengarna och se glad ut. Dom är då för övrigt redan slut (med råge) då jag har varit på stan och köpt färg till källaren.

Idag inser jag att det är inte bara farmoran som har dammigt. Jag har inte heller så snyggt hemma och vad ska JAG skylla på?  Inte kan jag då skylla på att jag är gammal. I andra fall kan jag klaga på att jag är gammal men i detta sammanhang är jag ju inte direkt överåldrig. Åja, jag har vallat dammsugaren några varv runt huset men dammtorkningen får vänta.. lite till..

Nu, skiter jag i allt vad damm heter. Går till Maria och dricker kaffe istället. Bye for now. Se jag kan engelska.. även om det är det lilla.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback