kläder

Det här inlägget är tillägnat mina barns far. Har du förstått att våra barn växer? Viktor har storlek 110 och ibland större beroende på vad det är för kläder. Inte 86! Inte ens Oskar har 86. Han har 104! Jag kan inte ta på barnen byxor som inte räcker ner till fötterna och tröjor som är så tajta att dom knappt går på. När dom ska ta på sig nya kläder på morgonen vill dom inte ta på sig kläder ur väskan som du skickat utan ska promt ha kläder ur garderoben dom har här. Det är självklart helt okej för mig, det är trots allt barnens kläder. Men jag betalar dyrt för att du ska hålla barnen med kläder och förväntar mig att få kläder som passar! Jackan som Viktor har med sig hit är 98/104, den är ju alldeles för kort i ärmarna! Han borde åtminstonde ha en jacka som är strl 110!

Åja.. vi har kanske olika åsikter om barnens kläder och jag säger inte att mitt är rätt..
 


Edit:
Verkar som att detta var ett känsligt ämne. Jag ska börja med att säga att jag aldrig har krävt att kläderna ska vara nya. Har ni egna barn borde ni veta att det är ganska stor skillnad på en tröja som är 110 och en som är 86. Tycker jag att även han borde se. Han är ju utsedd av domstol att vara den "bättre" boendeföräldern vilket jag aldrig har sagt nåt om, inte ens överklagat. Jag respekterar barnens pappa. Vi har trots allt levt med varandra en lång tid och fått tre barn tillsammans. Jag tror att han är fullt kapabel att ta hand om barnen. Men jag vill fortfarande ha kläder som faktiskt passar. Tror inte att ni som vuxna skulle gå ut med byxor som "väntar högvatten" eller en jacka som är två storlekar för liten. Folk som inte känner mig eller mitt ex borde inte lägga sig i. Speciellt inte anonymt. Tycker att det är jäv ligt löjligt. Kom igen då ni törs stå för vem ni är.

Puss å kram till er alla.

Kommentarer
Anonym säger:

Vad får man betala när man har barn bara vid vissa tillfällen?

2008-10-27 | 10:48:59
Åsa säger:

Sv: Han får dryg 1200 kr per barn varje månad.

2008-10-27 | 11:24:29
Bloggadress: http://ostor.blogg.se/
Anonym säger:

Men använd kläderna du har hos dig så blir de inget tjafs om de...Finns väl annat o lägga energi på...Huvudsaken är väl att barnen mår bra...

2008-10-27 | 11:45:03
Åsa säger:

Självklart får dom göra det men jag har inte råd att både betala underhåll och köpa nya kläder till barnen. Jag har ju kläder till dom två mindre men inte har jag ju råd att köpa jackor och skor till den äldsta. Det hade varit en annan sak om det hade varit mitt eget val att inte ha barnen hos mig. Jag skulle aldrig skicka för små kläder till barnen. Det är ju inte han det drabbar. Det är ju barnen!

2008-10-27 | 12:36:45
Bloggadress: http://ostor.blogg.se/
Anonym säger:

jo de är klart...men de gäller ju att prioritera vissa saker..sitter själv i samma båt men offrar gärna mina sista slantar på barnen så att de har saker de behöver..

2008-10-27 | 12:59:47
Åsa säger:

Det handlar inte om prioriteringar. Man kan inte offra hur mycket som helst. Barnen har en far som enligt lagen ska se till att barnen har ändamålsenliga kläder och jag betalar för att han ska se till att det funkar. Skulle uppskatta om jag fick veta vem du är.

2008-10-27 | 13:47:26
Bloggadress: http://ostor.blogg.se/
Anonym säger:

Vad han får var ju inte frågan, det är ju vad du får betala?

2008-10-27 | 15:01:09
Åsa säger:

Varför skulle jag vilja säga till dig anonym hur mycket jag betalar? Det är inkomstbaserat så jag har väl i slutändan kvar ungefär lika mycket som alla andra som betala underhåll...

2008-10-27 | 15:11:35
Bloggadress: http://ostor.blogg.se/
Anonym säger:

Var det inte du som flyttade?

2008-10-27 | 16:02:09
Anonym säger:

En sak är säker...inget blir bättre Åsa om du disskuterar med ditt ex via nätet...är det inte bättre att du tar telefonen och pratar med han direkt!!!! Sen finns det faktist myrorna...barn växer och de kräver inte att de ska ha nya kläder...det är bara vi vuxna som kräver det....myrorna är ett ypperligt ställe att köpa vingterkläder på som du kan ha hemma hos dig..du kan ju tipsa exet om det också..men ta då telefonen och ring han istället

2008-10-27 | 16:43:27
Åsa säger:

Känner du mig? Känner du mitt ex? Känner du till omständigheterna? Du kan ju ge mig din mail så kan vi fortsätta diskussionen.

2008-10-27 | 16:50:17
Bloggadress: http://ostor.blogg.se/
Anonym säger:

Stå på dig!!! Jag tycker att du har helt rätt! Det tragiska är ju som sagt att det är barnen som i slutändan far illa av att deras far inte kan fixa dom åtaganden som han har gentemot dem. Och vi som varit med ett tag vet ju att det här med kläderna är ju inte det enda som han inte klarar av! Kram på dig tjejen/ Maria

2008-10-27 | 17:27:33
Veronica säger:

Ja jag håller med dig Maria...sen kan vi ju dra det lite längre...barn är inte snälla med varandra i dagens samhälle...den äldsta går i skola och kanske kommer att bli mobbad...inte tror jag själv att ni skulle vilja gå omkring i för små kläder...spelar roll om dom är nya eller begagnade...men inte fan ska den minsta som snart är 4 år ha mindre strl än vad min 2 åriga dotter har...som för övrigt är väldigt liten...så nog är det alldeles för liten strl...brukar inte ni kanske titta lite snett på barn som är fel klädda eller har för små kläder...dom som har en tunn jacka på vinter å bla bla bla...ja skulle kunna sitta å skriva hur mkt som helst...men som du säger Åsa...ni som inte känner dom ska inte heller yttra sig...eller yttra er...men våga för i helskotta stå för vad ni tycker å säg vem ni är!!! / Veronica

2008-10-27 | 18:17:52
Anonym säger:

Oj vad den anonyma är snabb att döma utan att veta nåt om er, har själv ingen inblick i erat liv så jag kan inte säga varken bu eller bä. Av det du skriver att döma så håller jag helt med dig Åsa. Hoppas att det löser sig för dig och att ditt ex inser vad pengarna ska gå till som du betalar varje månad. /Anonym bloggläsare

2008-10-27 | 18:26:50
Veronica säger:

FEL!!! Han som hade fått en strl 86 är inte alls snart 4 han är 5!!!!!!! Ännu värre...

Detta är skrämmande...min 5 åring han har strl 122...ojojoj stackars barn...

2008-10-27 | 18:29:53
Åsa säger:

Tack Maria, Veronica och du anonym som läser inlägget som det är och inte läser in en massa mer. Känns bra att veta att det finns dom som förstår barnens bästa. Barnens pappa är bra på många sätt men just det här hör väl inte till det han är bäst på.

2008-10-27 | 18:46:02
Bloggadress: http://ostor.blogg.se/
Magdalena säger:

Stå på dig tjejen. Jag håller helt med dig om att barnen ska ha ändamålsenliga kläder i rätt storlek. Hoppas att allt löser sig. Att du och barnen mår bra är ii alla fall det viktigaste, kom ihåg det.

Kram Magdalena

2008-10-27 | 19:54:18
Bloggadress: http://emme78.wordpress.com
Anonym säger:

Den som har barnbidraget samt underhållet ska hålla barnen med kläder. Punkt slut.

2008-10-27 | 20:45:23
Bloggadress: http://dreamangel.blogg.se/
lillebror säger:

Den som har barnbidraget samt underhållet ska hålla barnen med kläder. Punkt slut.







Woooord

2008-10-27 | 21:45:12
Magdalena säger:

tycker ju om dig liks. så jag vill ju bara att ni ska må bra. Håller helt med dreamangel och lillebror i deras inlägg.

Behöver du prata nån gång så vet du vart jag finns. Kramiz

2008-10-27 | 23:11:45
Bloggadress: http://emme78.wordpress.com
"cedlo" säger:

Hoppas det löser sej till det bästa för dina barn. Att få ha kläder som passar är väl en självklarhet! Tycker det kan finnas misstankar om att de pengar som du betalar och pappan förvaltar, verkar gå till annat än barnen... Värt att kolla upp? Kram L

2008-10-28 | 16:36:04
Bloggadress: http://cedlos.blogspot.com
Mariah säger:

Stå på dig Åsa!! Självklart ska han hålla dom "stora" utgifterna, som har alla bidrag.

Du vet vad jag tycker om det här "jippot".

Ska komma förbi och våldgästa dig nästa gång jag är i staaan. :) Sköt om dig!

Kramar Mariah, Malå

2008-10-31 | 11:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback