halkbanan

Ja, jag följde ju, som jag sa, lillebror på halken igår. Nu får dom prova volta och krocka och sånt oxå. Inte fick då jag det när jag tog körkortet. Då sa dom bara "Det är farligt att köra utan bälte.." Typ.. =P
Det var ganska intressant att se hur det såg ut när man krockade i låga sju km.. jag tror inte att jag ska vara utan bälte ens när jag ska "tvärköra" nåntans. Fast jag måste ändå skryta upp mig lite. Jag har alltid bälte. et är inte ofta jag fuskar. Dels för att det är en vana att ta på sig det och dels för att det lever om som satan i min volvo om man inte tar på sig bältet.. =P Sen fick dom se en film som visar effekten av vad som händer om man har ett barn där det finns air-bag.. Det var ju inte heller nån trevlig syn. Även hur en viplash-skada uppstår. Konstigt va mycke som kan hända med kroppen i så små hastigheter. Även om det var en långrandig dag så var det väldigt intressant att se.




Här fick dom försöka ta av sig bältet och ta ig ut ur bilen när den ligger upp och ner. Det var iofs lite enklare än vad jag hade trott att det skulle vara. =)

Nu ska jag försöka motionera lite. See Ya.. =)

Kommentarer
Johanna säger:

Sv: Sitter och klurar på exakt vad du menar... Varför ska jag vara febrig nästa lördag? =)

2008-11-20 | 22:24:09
Bloggadress: http://ovart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback